Overslaan en naar de inhoud gaan

Benchmark: Opelcampagne op MSN

Autofabrikant General Motors gebruikte het Europese MSN-netwerk in Europa om een brandingcampagne te voeren voor Opel. De resultaten:
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne speelde in op de Tokyo Motor Show in november 2005 en was met name bedoeld om de naamsbekendheid te verhogen en verkoop te stimuleren. De campagne op het MSN-netwerk was voor de autofabrikant een belangrijke test om de toekomstige onlinestrategie voor het automerk te bepalen.

related partner content for mobile comes here

Resultaten: De naamsbekendheid nam in Nederland toe met 3 procent en dat is drie keer zoveel dan gemiddeld gebruikelijk is bij internetcampagnes, aldus de Metrixlab benchmark. Ook in andere Europese landen is volgens de autofabrikant de naamsbekendheid sterker toegenomen dan bij vergelijkbare campagnes binnen de automotive branche.

Het creatieve deel in Groot-Brittannië, waarin Vauxhall - het Britse equivalent van Opel - werd gekoppeld aan de film Zorro, bleek een sterke indruk op het publiek achter te laten: veel mensen associeerden Zorro met Vauxhall. Dankzij deze online merkkoppeling groeide de merkbekendheid in Groot- Brittannië met vier procent van 93 procent tot 97 procent.

De promotionele advertenties (met daarin directe aanbiedingen) waren gericht op de lokale markt, moesten de aandacht van autokopers op Opel richten en verkoopresultaten verbeteren.

Resultaat: Door de advertenties op MSN Auto steeg het aantal mensen dat overwoog een Opel te kopen met 5 procent. Deze toename is volgens de MetrixLab benchmark bijna 70 procent hoger dan normaal gesproken bij campagnes binnen de automotive branche.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in