Klimaatcampagne: Toyota voorop
Er zullen niet veel bedrijven meer zijn die zich nog niet bewust zijn van thema's als klimaatverandering en maatschappelijk of duurzaam ondernemen. Het bewustzijn lijkt me geen issue meer. Denk ik althans. En anders wordt men daar vanuit verschillende hoeken nog eens exra op geattendeerd: Blair en Balkenende maakte gisteren bekend klimaatverandering hoog te zetten op de agenda van de EU, Milieudefensie voert al maanden actie richting de grootbanken en elke week tref ik in alle grote bladen een flink aantal artikelen over mvo, alternatieve energie, klmaatverandering, etc.
Het bewustzijn is er dus wel. Maar wat doen bedrijven er concreet mee?
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaVolgens mij is dat nog erg wisselend. Een partij de vanaf het begin vooropgelopen heeft is Toyota. Ze lopen verreweg voorop met de ontwikkeling en het marketen van hybride-auto's en hebben nu ook een campagne lopen die laat zien dat ze de concurrentie een aantal stappen voor zijn. Ik zag de advertentie van de week in de Financial Times. Geen product- of servicegerichte campagne. Geen campagne die het merk positioneert als technologisch superieur, een auto voor 'mensen met passie' of meer van dergelijke 'containerteksten'.
Nee, een -in mijn ogen- gewaagde en prachtige
'klimaat'campagne al is het alleen maar door het thema: aim: zero emissions. Duidelijk en recht door zee. Met een concept dat staat en erg aanspreekt. Geen half werk dus. En natuurlijk een (in mijn ogen iets minder aansprekende, maar wel zeer volledige) website.
Toyota begrijpt de communicatiewaarde van een dergelijke campagne en pakt hier gewoon extra voorsprong op haar concurrente die lijkt aan te modderen met de richting die ze op willen. Toyota op volle kracht vooruit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid