Overslaan en naar de inhoud gaan

Klimaatcampagne: Toyota voorop

Er zullen niet veel bedrijven meer zijn die zich nog niet bewust zijn van thema's als klimaatverandering en maatschappelijk of duurzaam…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er zullen niet veel bedrijven meer zijn die zich nog niet bewust zijn van thema's als klimaatverandering en maatschappelijk of duurzaam ondernemen. Het bewustzijn lijkt me geen issue meer. Denk ik althans. En anders wordt men daar vanuit verschillende hoeken nog eens exra op geattendeerd: Blair en Balkenende maakte gisteren bekend klimaatverandering hoog te zetten op de agenda van de EU, Milieudefensie voert al maanden actie richting de grootbanken en elke week tref ik in alle grote bladen een flink aantal artikelen over mvo, alternatieve energie, klmaatverandering, etc.

related partner content for mobile comes here

Het bewustzijn is er dus wel. Maar wat doen bedrijven er concreet mee?

Volgens mij is dat nog erg wisselend. Een partij de vanaf het begin vooropgelopen heeft is Toyota. Ze lopen verreweg voorop met de ontwikkeling en het marketen van hybride-auto's en hebben nu ook een campagne lopen die laat zien dat ze de concurrentie een aantal stappen voor zijn. Ik zag de advertentie van de week in de Financial Times. Geen product- of servicegerichte campagne. Geen campagne die het merk positioneert als technologisch superieur, een auto voor 'mensen met passie' of meer van dergelijke 'containerteksten'.

Nee, een -in mijn ogen- gewaagde en prachtige
al is het alleen maar door het thema: aim: zero emissions. Duidelijk en recht door zee. Met een concept dat staat en erg aanspreekt. Geen half werk dus. En natuurlijk een (in mijn ogen iets minder aansprekende, maar wel zeer volledige) .

Toyota begrijpt de communicatiewaarde van een dergelijke campagne en pakt hier gewoon extra voorsprong op haar concurrente die lijkt aan te modderen met de richting die ze op willen. Toyota op volle kracht vooruit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in