Overslaan en naar de inhoud gaan

Wie beloont de trouwe klant ?

Uit de boeken heb ik altijd geleerd dat het behouden van je huidige klanten waardevoller is dan het binnenhalen van nieuwe. Toch wordt je…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voorbeeld. Bij tijdschriften zie je dat de losse verkoop meer beloond wordt dan een abonnement. In de kiosken liggen de stapels scheef van de meeverpakte dvd's, tasjes en lipglosses die bij de magazines worden weggegeven.

related partner content for mobile comes here

Gisteren lag de AvantGarde, een modetijdschrift waarop ik ben geabonneerd, op de deurmat. Bijgesloten zat een flyer. Daarop kon ik als trouwe klant lezen dat de mensen die het tijdschrift in de losse verkoop hadden gekocht een leuk romannetje erbij hadden gekregen en ik dus niet. Maar..ze waren me niet vergeten, ik mocht natuurlijk wel zelf het boekje bestellen á zoveel euro ! Daar word ik dus niet blij van. Zeker niet omdat ik ook nog zag dat het tijdschrift al wel in de winkel lag, maar ik het zelf nog niet had ontvangen; een ander voorrecht voor de abonnees lijkt me zo. Natuurlijk heb ik toen ik abonnee werd een mooi welkomstcadeau ontvangen, maar na enkele jaren lidmaatschap is dat wel weer gecompenseerd.

Kortom, waar wordt je als trouwe klant nog beloond ? En dan geen spaarkaarten graag waar je alsnog voor de cadeaus moet bijbetalen. Goed voorbeeld zijn de retentieacties bij bijv. aanbieders van mobiele telefonie, die klanten die hun contract verlengen korting geven of een nieuw type toestel. Maar soms gaat dit toch weer gepaard met over stappen op een uitgebreider (en dus duurder) pakket.
Welk bedrijf zorgt er nou écht voor haar trouwe klanten ?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in