Overslaan en naar de inhoud gaan

De koffiedominee: geloof in je merk!

Het regent. Sterker nog het giet. En daar staat hij: het mannetje. Het mannetje met de espressobar op zijn fiets. Damn... Ik moet een bak…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waarom? Ik heb in mijn studio een Nespresso-apparaat en een regenboog-batterij aan verschillende kleuren cups. Ik heb verse volle melk voor een perfecte schuimkraag. Ik heb er zelfs koekjes bij! En waarom koop ik dan toch voor twee euro in de regen een cappuccino in een wegwerpbekertje bij het koffiemannetje? Het smaakt vrijwel identiek aan de cappuccino die ik in mijn eigen studio maak. Daar is het lekker warm, met een boekje, koekje en een muziekje erbij. In een veel mooier kopje... Waarom?

related partner content for mobile comes here

OMDAT IK HEM GELOOF!
Ik geloof deze man. Hij maakt de beste koffie ter wereld! Dat kán niet anders. Anders zou hij het niet in zijn hoofd halen om een espressobar op zijn fiets te maken en het ding door heel Den Haag te trappen! Ik heb geen flauw idee of hij een website heeft. Ik heb geen flauw idee hoe zijn bedrijf heet. Er staan niet eens prijzen op zijn kar. Soms staat hij er weken niet, en soms weer elke dag...

Met de vingervlugge souplesse van Hans Klok klikt hij de houder met koffie in de machine. Na een fikse stoomschoot sijpelt de gitzwarte dikke koffie in het wegwerpkopje. "Mooi hé? Het lijkt wel stroop", zegt het mannetje. En híer gaat het om. Het is zo duidelijk dat deze man passie heeft voor zijn product. Dat is direct zichtbaar. En wat een kopje kost, doet er niet eens toe. Het is een onbetaalbaar ervaring die je gehaaste dag meteen goed maakt. Het is de pleister op de wond die ochtendhumeur heet.

Stel dat andere merken of organisaties zo passievol konden laten zien wat ze deden? Wie ze echt waren? Dat je hun verhaal wel geloofde? Dat je hun passie kon zien? Kon ruiken. Kon ervaren! Dat zou mooi zijn! Dat zoals Simon Sinek (google die naam als je hem niet kent...) zou zeggen dat 'hun WHY meteen voelbaar was'. Wezenlijk. Geloofwaardig. En volledig authentiek.

Welke merken geloof jij? En waarom? Om de boodschap? Of om het gevoel wat je er zelf bij krijgt?

Ik ben benieuwd of een merk zich bewust is van het gevoel wat ze oproepen...

Groet Armijn

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in