Overslaan en naar de inhoud gaan

One night stands van de reclamewereld

Al vanaf het moment dat het me voor het eerst opviel, kwam bevestiging na bevestiging. ADCN, SpinAwards, alle geprezen talenten; de hele…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Al vanaf het moment dat het me voor het eerst opviel, kwam bevestiging na bevestiging. ADCN, SpinAwards, alle geprezen talenten; de hele reclame wereld draait om one night stands. En dan niet zweterige Madmen sex met de secretaresse. Nee. Merkbevrediging. Knallen en wegwezen, ik heb het over de one-offs: reclamestunten en kortlopende acties die kortstondig een merk in de schijnwerpers zet. En ze worden overladen met prijzen, applaus en eeuwige roem. En de meeste one-offs ontstaan niet eens aan de hand van een goeie strategie en een strakke briefing, maar spontaan onder de douche, waar dan later een merk bij het idee wordt gezocht. Ik heb het al talloze keren zo ervaren én zien gebeuren.

related partner content for mobile comes here

Maar sinds wanneer applaudisseren we voor one night stands? Is het niet het alle grootste goed om een langdurig huwelijk succesvol op de rails te houden? Samen op te groeien, elkaar door en door te kennen en zo voor een succesvolle relatie te zorgen? Uiteindelijk is dát toch wat, mits succesvol, gelukkig en krachtig maakt. Laten we dan toch alsjeblieft niet afdwalen richting een reclamewereld waarin prachtige proposities en briljante thema’s totaal overrompelt worden door unieke, slimme maar o zo korte termijn uitgedachte concepten.

De toekomst van een merk ligt niet in “hit and run” maar in loyaliteit aan je merk en dat bereik je door een langdurige verstandhouding met je klanten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in