Overslaan en naar de inhoud gaan

Fasten your social seatbelts.

De marketing brigade van KLM heeft wat nieuws bedacht. Meet and Seat. Oftewel “Kies zelf naast wie je zit met behulp van je Facebook en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De marketing brigade van KLM heeft wat nieuws bedacht. Meet and Seat. Oftewel “Kies zelf naast wie je zit met behulp van je Facebook en Linkedin accounts.”
En dat idee promoten ze met een mooie, cleane, vol sterrenpracht aan de strakblauwe hemel. Ruud Gullit, Yfke sturm, Armin van Buuren, Wubbo Ockels en Jeroen Krabbe, ze doen allemaal mee. Het mag wat kosten.
Geen vuiltje aan de lucht zou je zeggen.

related partner content for mobile comes here

De campagne legt echter haarfijn uit, wat er niet klopt aan “Meet and Seat”.
In de commercials zien we onze sterren vol walging en afkeer langs hun trouwe fans en ander gewoon volk zappen, ordinaire onaanraakbaren zoals u en ik.
Nee, Ruud Gullit wil niet naast die dikke van de Plus zitten, of die lelijke hork met een toeter, of een nare fan die een handtekening wil.
Ruud kiest gewoon een minimaal even gave bekende Nederlander om naast te zitten. En ook Yfke en Armin willen helemaal niet naast een melaatse middenwoningbewoner in het vliegtuig!

“Opdonderen ongave, niet bekende Nederlander!”

Nou hoor ik de jongens en meisjes van KLM zeggen… Hohoho, mijnheertje. Dit is een hyperbool! Een stukje humor! Extrapolatie, moet kunnen! En dat begrijp ik ook wel.
Maar ik ben bang dat Meet and Seat ook in het echte leven zo gaat werken. De gave en rijke succesmensen kiezen toch de hippe mooie winnaars. En andersom. Leuk natuurlijk voor de perfecten van deze wereld. Maar het laat de dikke, lelijke facebooklozen, de sociaal gehandicapten, de voetgeurenden en zij die langer zijn dan 1.90 meter, stinkend bij elkaar in een hopeloos achterbuurtje van de 767 dreamliner.
Ik vind KLM een prachtbedrijf, en de crew van erg sympathiek. Ook waardeer ik hun constante initiatieven om sociale media en het echte leven dichter bij elkaar te brengen in hun eigen bedrijfsvoering. Maar Meet and Seat? Nee dat gaat niet vliegen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in