Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP neemt AKQA over

Digitaal bureau AKQA wordt onderdeel van WPP, zo melden de twee terwijl het Cannes Festival in volle gang is.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

AKQA is een van de weinige digitale bureaus die nog niet zijn opgeslokt door een reclameholding. AKQA uit San Francisco zou een bureau-inkomen hebben dat dit jaar rond de 230 miljoen dollar ligt. Vorig jaar was dat 189 miljoen.

related partner content for mobile comes here

Volgens WPP-topman Sir Martin Sorrell was het de derde keer dat zijn reclameholding aanklopte bij AKQA. 'Twee keer wezen ze ons af, de derde keer hadden we geluk.'

In 2010 was AKQA al in gesprek met de Japanese holding Dentsu, maar die gesprekken liepen op niets uit. AKQA ceo Tom Bedecarre gaf eerder aan te kijken naar verdere internationale expansie. Er werken 1.600 mensen bij AKQA in de VS, Europa en Shanghai. Ook in Amsterdam is een kantoor. Klanten zijn onder meer Delta, Diageo, EDF, GAP, Google, Microsoft Xbox, Nike, Target, Unilever en Virgin Money.

AKQA blijft een 'stand-alone' merk binnen WPP.

Bron: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in