WPP neemt AKQA over


AKQA is een van de weinige digitale bureaus die nog niet zijn opgeslokt door een reclameholding. AKQA uit San Francisco zou een bureau-inkomen hebben dat dit jaar rond de 230 miljoen dollar ligt. Vorig jaar was dat 189 miljoen.
Volgens WPP-topman Sir Martin Sorrell was het de derde keer dat zijn reclameholding aanklopte bij AKQA. 'Twee keer wezen ze ons af, de derde keer hadden we geluk.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn 2010 was AKQA al in gesprek met de Japanese holding Dentsu, maar die gesprekken liepen op niets uit. AKQA ceo Tom Bedecarre gaf eerder aan te kijken naar verdere internationale expansie. Er werken 1.600 mensen bij AKQA in de VS, Europa en Shanghai. Ook in Amsterdam is een kantoor. Klanten zijn onder meer Delta, Diageo, EDF, GAP, Google, Microsoft Xbox, Nike, Target, Unilever en Virgin Money.
AKQA blijft een 'stand-alone' merk binnen WPP.
Bron: Adweek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid