One night stands van de reclamewereld
Al vanaf het moment dat het me voor het eerst opviel, kwam bevestiging na bevestiging. ADCN, SpinAwards, alle geprezen talenten; de hele reclame wereld draait om one night stands. En dan niet zweterige Madmen sex met de secretaresse. Nee. Merkbevrediging. Knallen en wegwezen, ik heb het over de one-offs: reclamestunten en kortlopende acties die kortstondig een merk in de schijnwerpers zet. En ze worden overladen met prijzen, applaus en eeuwige roem. En de meeste one-offs ontstaan niet eens aan de hand van een goeie strategie en een strakke briefing, maar spontaan onder de douche, waar dan later een merk bij het idee wordt gezocht. Ik heb het al talloze keren zo ervaren én zien gebeuren.
Maar sinds wanneer applaudisseren we voor one night stands? Is het niet het alle grootste goed om een langdurig huwelijk succesvol op de rails te houden? Samen op te groeien, elkaar door en door te kennen en zo voor een succesvolle relatie te zorgen? Uiteindelijk is dát toch wat, mits succesvol, gelukkig en krachtig maakt. Laten we dan toch alsjeblieft niet afdwalen richting een reclamewereld waarin prachtige proposities en briljante thema’s totaal overrompelt worden door unieke, slimme maar o zo korte termijn uitgedachte concepten.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe toekomst van een merk ligt niet in “hit and run” maar in loyaliteit aan je merk en dat bereik je door een langdurige verstandhouding met je klanten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid