
De 13 belangrijke tips:
1. Formuleer een heldere online marketingstrategie. Wat wil je op het net?
2. Loop niet blind achter hypes of technieken aan. Ze zijn een middel, geen doel.
3. Maak van je bits je business. Vertaal je kernactiviteit naar een online succes.
4. Internet is pull, niet push. Online marketing draait om communicatie, interactie, transactie en relatie.
5. Alleen maar schreeuwen ‘koop mij’, ‘neem mij’ en ‘kijk naar mij’ hoort niet op internet. Adverteren mag wel, maar dan op zo’n manier dat een internetbezoeker er ook nog wat aan heeft.
6. Bied consumenten of een community een (branded) tool, service of content waardoor je merk een relevante meerwaarde krijgt.
7. Empower je fans om ambassadeur van je merk te worden, en bied ze daartoe ook de middelen.
Vacatures
Specialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.com
8. Een online strategie/campagne/concept is nooit af. Je moet altijd blijven aanpassen en innoveren op basis van consumentenbehoeften.
9. Blogs, community’s en fora zijn een bron voor consumer insights. Volg en monitor ze, en bedenk hoe je ze zelf geïntegreerd in een campagne kunt inzetten.
10. Ga bij het opzetten van je online campagnes/concepten uit van de behoeften van een consument, en niet van je eigen ijdelheden en behoeften. Houd je online campagne simpel en toegankelijk.
11. Gebruik bij je internetcampagnes/-concepten de content en functionaliteiten die al op het net aanwezig zijn.
12. Zorg dat mensen online en offline over je blijven praten. Blijf emotioneel met hen verbonden.
13. Meet en analyseer je website opdat je weet welke bezoekers daar komen, wat ze er doen en hoe je je online strategie eventueel moet aanpassen/optimaliseren.
Zie hier een voorpublicatie en hier een interview met de auteur.
Alle 13 Goed - De Beste Online Tools
Cor Hospes
Haystack
ISBN 9789077881453
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee