Overslaan en naar de inhoud gaan

Winnaars Young Lions NL bekend

Louk Haarhuis & Thomas le Gras (Print), AM Loomans & PM Wood (Film) en Roel Pijnacker & Wietse Vonk (Cyber) gaan Nederland tijdens het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteravond werden de winnaars van de Young Lions Competition Netherlands in Bitterzoet bekendgemaakt. De jonge creatieven hadden de opdracht gekregen in 72 uur een campagne te maken voor tijdschrift Creatie. De luidde: ‘Maak iedereen in de creatieve sector duidelijk dat ze niet zonder een abonnement op Creatie kunnen. Gebruik hiervoor de bestaande pay-off ‘Zonder creatie heb je niets’ en werk je concept uit in één of meerdere middelen.’ De competitie werd georganiseerd door Stichting Jonge Honden in samenwerking met Getty Images en ondersteund door reclamebureau Crossmarks, Creatie en de Vea. Vea kwam op het laatste moment nog over de brug met een extra financiële ondersteuning.

De jury van de competitie bestond uit Marcel Hartog (Publicis, jurylid Print in Cannes), Bram de Rooij (Euro RSCG 4D, Cyber-jurylid), Astrid Prummel (hoofdredacteur Creatie) en Albert Top (algemeen directeur Crossmarks). Filmjurylid Richard Bullock (180 Amsterdam) jureerde mee in de voorronde.

Volgens Hartog waren er veel teams die met vergelijkbare ideeën kwamen. Zo waren de thema’s ‘reclameprijzen’, ‘Onze Lieve Heer’ en ‘reclame coryfeeën’ favoriet. In Print werd het meeste werk ingestuurd en vielen uiteindelijk 5 nominaties. Het van Hallo-studenten Haarhuis en Le Gras vond de jury een ‘tijdloos reclame-idee met een filosofisch tintje.’

In Film viel het aantal inzendingen tegen. Een inzending werd genomineerd, omdat het met kop en schouders boven de rest uitstak. Loomans en Wood, eerstejaars studenten Willem de Kooning Academie, wonnen met hun prachtig uitgewerkte idee overtuigend.

In Cyber was het niveau volgens De Rooij hoog. van won nipt omdat het een rond en salesgedreven idee was.

[Fotografie Jan Dirk van der Burg]

Haarhuis & Le Gras

Loomans & Wood

Vonk & Pijnacker worden door jurylid Marcel Hartog op de hoogte gebracht van hun winst in Cyber:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in