Overslaan en naar de inhoud gaan

Meeste winkelpromoties zinloos

Een gemiddelde supermarkt in Nederland telt 1300 uitingen die de aandacht van de klant moeten trekken. Van al die reclame…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De studie wijst uit dat de blik van klanten in de winkel voortdurend heen en weer schiet, waarbij slechts af en toe promotiemiddelen als actieposters, vloerstickers, displays, narrowcastingschermen en schapmateriaal worden opgemerkt. De rest van dit nieuwsbericht is te lezen. Als ik dit dan lees, verbaas ik mij nog meer over het feit dat ik de laatste maanden regelmatig van opdrachtgevers te horen krijg: "al onze budgetten besteden we nu aan in-store acties". Volgens mij moet je in slechte tijden aan je merk bouwen.

In-store acties zijn toch vooral gericht op volumes. Bovendien, in-store begeef je je sowieso op het terrein van het huismerk dus uiteindelijk win je dat nooit. Daarnaast laat dit onderzoek nu zien dat je wel heel aanwezig moet zijn om nog op te vallen. Hoe kijken marketeers hier tegenaan? Zijn ze niet bang dat hun merk door veel in-store marketing devalueert of is het op dit moment een kwestie van overleven? Ik ben erg nieuwsgierig!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in