Overslaan en naar de inhoud gaan

Britse Guardian vermeldt bureaukortingen in jaarverslag

Guardian Media Group probeert transparant te zijn over kickbacks.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

The Guardian speelt in op de discussie over de ‘rebates’ in de reclame-industrie door in haar jaarverslag aan te geven dat ze kortingen geeft aan bureaus. Hoeveel dat is, vermeldt The Guardian overigens niet.

In het verslag van de resultaten over het meest recente fiscale jaar – dat eindigt op 3 april 2016 – heeft Guardian Media Group (GMG) een paragraaf toegevoegd over ‘advertising rebates’, ‘gratis advertentieruimte, cash betalingen, of beide’.

related partner content for mobile comes here

GMG meldt ook: ‘The rebate provision is calculated using the forecast spend over over the contract period and the rebate entitlement set out in the trading agreement. Calculating the required provision therefore requires an estimate of future period spend in determining what tier of spend the agencies may reach over the agreement.’

De openheid die GMG geeft is belangrijk want Amerikaanse bureaus kunnen er bij betrokken zijn. Daar is het onderwerp controversieel, zeker sinds de ‘’. In Groot-Brittannië is het een meer geaccepteerd onderdeel van de business.

Daily Mail (DMG Media) maakte onlangs bekend dat het vorig jaar 25,6 miljoen pond betaalde aan bureaukorting, omgerekend zo’n 7 procent van de totale advertentieomzet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in