Dit zijn de meest gedeelde Olympische reclames ooit


De video ‘We’re The Superhumans’ van Channel 4 is de meest gedeelde reclamespot van de afgelopen Olympische Spelen. Dat berekende Unruly, een wereldwijd platform voor video-advertenties. Dit bedrijf stelde een top 10 samen van de meest gedeelde Olympische videocampagnes ooit.
We're The Superhumans | Rio Paralympics 2016 Trailer
Meting sinds 2006
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de algemene ranglijst staan maar liefst vijf campagnes van de afgelopen editie. Unruly meet het succes van de online video’s sinds 2006. ‘Als je bedenkt dat YouTube in 2005 begon en Facebook in 2004, dan durven wij te stellen dat onze lijst vrij compleet is’, schrijft David Waterhouse, PR- en contentdirector bij Unruly.
Meest gedeelde video
De video van Channel 4 rondom de Paralympische Spelen werd 1,46 miljoen keer gedeeld via sociale media. Daarmee is het de meest gedeelde Olympische commercial van dit jaar en de een na meest verspreide video allertijden. De nummer één ooit is ‘Best Job’, een video van P&G uit 2012. Deze video is 2,44 miljoen keer gedeeld.
P&G / Best Job
Drie keer Nike
Dit jaar heeft Nike meerdere video’s gepubliceerd, in plaats van één grote campagne. Daardoor staat het merk drie keer in de top 10 van afgelopen jaar.
Top 10 meeste gedeelde Olympische video's ooit
- P&G – Thank You Mama – Best Job (London 2012) – 2,450,713 shares
- Channel 4: We’re The Superhumans (Rio Paralympics 2016) – 1,465,776 shares
- P&G – Pick Them Back Up (Sochi 2014) – 699,564 shares
- Under Armour: RULE YOURSELF | MICHAEL PHELPS (Rio 2016) – 473,635
- Canadian Institute For Diversity And Inclusion – Luge (Sochi 2014) – 324,161 shares
- P&G: Thank You, Mom – Strong (Rio 2016) – 200,913
- Nike – Find Your Greatness Commercial: The Jogger (London 2012)– 199,731 shares
- adidas – Team GB Don’t Stop Me Now (London 2012) – 198,987 shares
- Under Armour: RULE YOURSELF | USA WOMENS GYMNASTICS (Rio 2016) – 193,242
- Nike: Unlimited Youth (Rio 2016) – 187,384
Top 10 meest gedeelde Olympische video's in 2016
- Channel 4: We’re The Superhumans | Rio Paralympics 2016 Trailer – 1,465,776 shares
- Under Armour: RULE YOURSELF | MICHAEL PHELPS – 473,635
- P&G: Thank You, Mom – Strong | Rio 2016 Olympic Games – 200,913
- Under Armour: RULE YOURSELF | USA WOMENS GYMNASTICS – 193,242
- Nike: Unlimited Youth – 187,384
- United: Team USA Commercial: ‘One Journey. Two Teams.’ – 184,962
- Nike: Unlimited You – 154,693
- Gatorade: The Boy Who Learned to Fly | Usain Bolt – 128,254 shares
- BBC Sport: Rio 2016 Olympic Games: Trailer – 107,570
- Nike: Unlimited Together – 87,300
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid