Overslaan en naar de inhoud gaan

Brisk Magazine stopt met print en gaat online verder

We zullen het de komende tijd nog wel vaker gaan zien, vermoed ik: een magazine stopt met de printversie en trekt zich terug op internet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bericht van vandaag: Forward Media BV uit Den Bosch stopt per direct met haar managementuitgave Brisk Magazine en gaat verder met het webportaal .

related partner content for mobile comes here

Brisk Magazine startte pas in september 2005 als nieuwe titel in het managementsegment als uitdager van ManagementTeam van VNU. Het blad verscheen in een tweewekelijkse frequentie in een oplage van 150.000 exemplaren. Tegenvallende resultaten hebben de directeuren Igor Fiselier en Ewald Smits nu doen besluiten de printuitgave stop te zetten en online verder te gaan.

'De start van het blad was onverkwikkelijk, met tweemaal juridisch gekrakeel rondom de naam. Daardoor hebben we momentum verloren en bleek de ademte kort om in deze hoog competitieve markt een positie te veroveren', zegt Fiselier (ex-Elsevier). 'Als er structureel onvoldoende inkomsten uit de advertentiemarkt worden gegenereerd, is het tempo van tweewekelijkse verschijning moordend'.

Nu het hoge kostenniveau een gezonde exploitatie onmogelijk maakt, heeft het duo besloten de printactiviteiten per direct te staken. Smits (ex-Bizz): 'We kunnen nu alles netjes afwikkelen en geen financiële sporen achterlaten. De teleurstelling is enorm, maar ook dat is ondernemersschap.'

Het duo gaat nu online verder met de website www.briskmag.nl. Dit portaal, met 20.000 unieke bezoekers per maand en 10.000 gebruikersprofielen, maakt een gezonde groei door. 'In online zit muziek, zowel op de advertentie- als op de lezersmarkt', stelt Smits.

Uitgever Forward Media BV startte in juli vorig jaar met de ontwikkeling van Brisk Magazine. Onder dwang van Reed Business Information en VNUbp heeft Forward Media de naam van haar nieuwe managersuitgave twee keer moeten veranderen. De initiële naam fastforward werd door Reed Business betwist, de tweede naam Boost door VNUbp. Beide uitgevers hebben het grootste gedeelte van de markt voor zakelijke bladen in handen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in