Overslaan en naar de inhoud gaan

Banken twitteren met kritische klanten

Banken mengen zich actief in discussies onder consumenten op sociale netwerken als Twitter, Hyves en Facebook. Specialisten analyseren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat signaleert Trouw. ING heeft een nieuwe afdeling opgericht, omdat 'zo'n nieuw communicatiekanaal nieuwe risico's en nieuwe kansen biedt', zegt Harold Reusken, woordvoerder van de bank tegenover het dagblad. "Het idee ontstond toen we in de integratie tussen Postbank en ING zaten. Op internet verschenen emotionele reacties van klanten die het aan het hart ging dat Postbank zou verdwijnen. Het is onze taak klanten gerust te stellen."

related partner content for mobile comes here

Ook SNS Bank volgt het internetnieuws goed. Vlak na het faillissement van DSB Bank werd op Twitter gespeculeerd dat SNS de volgende zou zijn. Die bank reageerde: 'Stop met hoax over SNS Bank; te gek voor woorden. SNS Bank gezond, check de cijfers.'

Vooral DSB ondervond de kracht van netwerken. Het nieuws dat de bank failliet dreigde te gaan, bereikte de mensen als eerste via Twitter. Pas later volgden 'oude' media.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in