Banken twitteren met kritische klanten


Dat signaleert Trouw. ING heeft een nieuwe afdeling opgericht, omdat 'zo'n nieuw communicatiekanaal nieuwe risico's en nieuwe kansen biedt', zegt Harold Reusken, woordvoerder van de bank tegenover het dagblad. "Het idee ontstond toen we in de integratie tussen Postbank en ING zaten. Op internet verschenen emotionele reacties van klanten die het aan het hart ging dat Postbank zou verdwijnen. Het is onze taak klanten gerust te stellen."
Ook SNS Bank volgt het internetnieuws goed. Vlak na het faillissement van DSB Bank werd op Twitter gespeculeerd dat SNS de volgende zou zijn. Die bank reageerde: 'Stop met hoax over SNS Bank; te gek voor woorden. SNS Bank gezond, check de cijfers.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Vooral DSB ondervond de kracht van netwerken. Het nieuws dat de bank failliet dreigde te gaan, bereikte de mensen als eerste via Twitter. Pas later volgden 'oude' media.
Lees het uitgebreide artikel (2-01-10)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid