Overslaan en naar de inhoud gaan

Antislaaprijdercampagne opnieuw van start

Met het onthullen van het Dream Team, het promotieteam van de campagne ‘Word Geen Slaaprijder’, gaf minister Eurlings van Verkeer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met het onthullen van het Dream Team, het promotieteam van de campagne , gaf minister Eurlings van Verkeer vandaag langs de A13 het startsein voor deze campagne.

related partner content for mobile comes here

Het is het tweede opeenvolgende jaar dat het ministerie van Verkeer en Waterstaat met een campagne oproept om uitgerust achter het stuur te gaan zitten.
Na het startschot deelde Eurlings samen met ANWB-directeur Guido van Woerkom campagnemateriaal in de vorm van een kussen uit aan de aanwezige automobilisten. Hij benadrukte daarbij hoe belangrijk het is om uitgerust te gaan rijden.
De introductie van de term slaaprijder in de campagne van vorig jaar was een succes. Voor de campagne was 3 procent van de automobilisten bekend met de term slaaprijden. Na de campagne gold dat voor 59 procent van de automobilisten. In Nederland schat de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) in dat bij 10 tot 15 procent van de ongevallen vermoeidheid een rol speelt.
De campagne roept automobilisten op om niet vermoeid te gaan rijden en onderweg op tijd rust te nemen. Het voorkomen van slaaprijden is niet moeilijk: ga uitgerust op weg, zorg voor voldoende frisse lucht in de auto, neem na elke twee uur rijden een kwartiertje pauze en zorg voor een goede nachtrust.
Om de boodschap van de campagne extra aandacht te geven komen weggebruikers dit jaar naast de mottoborden met teksten zoals ‘In één ruk naar Milaan? Dat had je gedroomd. ' ook het Dream Team tegen, het promotieteam van de campagne. Het Dream Team deelt rond de vakantie-uittocht folders uit met tips om vermoeidheid tegen te gaan en het Word Geen Slaaprijder-kussentje.
Aan de campagne Word Geen Slaaprijder doen de volgende partners mee: Achmea, ANWB, BGZ Wegvervoer, Bovag, CBR, EVO, KLPD, KNV, Rai Vereniging, Routiers, TLN, VERN, VNA en Veilig Verkeer Nederland. De campagne wordt gevoerd onder de koepel van verkeersveiligheidscampagnes ‘Daar kun je mee thuiskomen’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in