Overslaan en naar de inhoud gaan

Oprichter Bakker weg bij Droog Design

Oprichter Gijs Bakker stapt op bij Droog Design, het internationaal befaamde ontwerpplatform dat hij in 1993 begon met Renny Ramakers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook is hij teruggetreden als bestuurslid van de Stichting Droog Design. Oorzaak van de breuk is een conflict over de koers van Droog. Door het verschil van mening is een onwerkbare situatie ontstaan, zegt Bakker.

related partner content for mobile comes here

'Het oorspronkelijke doel van Droog was het signaleren en presenteren van Nederlandse en later ook buitenlandse talentvolle ontwerpers en het stimuleren van de inhoudelijke discussie over het vak. Met de opening van een grote en kostbare winkel in New York, een initiatief van Renny Ramakers, zijn miljoenen euro's gemoeid en raakt de filosofie achter Droog volstrekt op de achtergrond. De winkel in New York impliceert onvermijdelijk dat er voortaan uitsluitend grote, kostbare producten ontwikkeld moeten worden om rendabel te zijn', meldt hij.

De creativiteit en originaliteit van de producten van Droog Design zijn voor Bakker altijd een eerste voorwaarde geweest. 'Door de winkel in New York wordt commercialiteit het belangrijkste doel. Helaas heb ik moeten concluderen dat dit een wig heeft gedreven in de reeds vijftien jaar bestaande band tussen Renny en mij. Lange onderhandelingen over onze meningsverschillen hebben tot mijn spijt niets opgeleverd.'

Inhoudelijk

Bakker zet zijn activiteiten als designer voort onder de naam Gijs Bakker Design

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in