Overslaan en naar de inhoud gaan

Aegon overwoog kort geding tegen spottende reclames Brand New Day

Aegon Nederland heeft serieus overwogen een rechtszaak aan te spannen tegen Brand New Day vanwege de reclame-uitingen waarin de verzekeraar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt AM Nieuws. De Aegon-top heeft er vanaf gezien, vanwege mogelijke negatieve publicitaire bijeffecten.

related partner content for mobile comes here

De vrees leeft dat Brand New Day juist wacht op de eerste verzekeraar die een rechtszaak start, om daar publicitair nog meer munt uit te kunnen slaan. Bovendien heeft Aegon weinig behoefte aan een inhoudelijke discussie over de kwaliteit van de producten.

Anderzijds meent Aegon dat Brand New Day misleidende vergelijkende reclames maakt en ook inbreuk pleegt op het merkrecht. Zo wordt in commercials met de Drukwerk-klassieker onrechtmatig gebruikgemaakt van het merkrecht van Aegon. Een gespecialiseerd advocatenkantoor heeft de juridische winstkansen daarvan in kaart gebracht.

Ondanks dat Aegon door de spot van Brand New Day wordt getergd, ziet de verzekeraar omwille van de mogelijke vervolgschade in de media vooralsnog af van juridische stappen. Namens Aegon legt woordvoerder Jan Driessen wel een vinger op een zere plek. Tegenover AM Nieuws zegt Driessen: “In de eerste reclames van Brand New Day zag je logo’s in beeld van ons, Nationale-Nederlanden, Reaal, Delta Lloyd en ASR. Sinds ASR een deel van de aandelen heeft gekocht, zie je ASR ineens niet meer terug.” (AM Nieuws)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in