Aegon overwoog kort geding tegen spottende reclames Brand New Day
Dat meldt AM Nieuws. De Aegon-top heeft er vanaf gezien, vanwege mogelijke negatieve publicitaire bijeffecten.
De vrees leeft dat Brand New Day juist wacht op de eerste verzekeraar die een rechtszaak start, om daar publicitair nog meer munt uit te kunnen slaan. Bovendien heeft Aegon weinig behoefte aan een inhoudelijke discussie over de kwaliteit van de producten.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAnderzijds meent Aegon dat Brand New Day misleidende vergelijkende reclames maakt en ook inbreuk pleegt op het merkrecht. Zo wordt in commercials met de Drukwerk-klassieker ‘Je loog tegen mij’ onrechtmatig gebruikgemaakt van het merkrecht van Aegon. Een gespecialiseerd advocatenkantoor heeft de juridische winstkansen daarvan in kaart gebracht.
Ondanks dat Aegon door de spot van Brand New Day wordt getergd, ziet de verzekeraar omwille van de mogelijke vervolgschade in de media vooralsnog af van juridische stappen. Namens Aegon legt woordvoerder Jan Driessen wel een vinger op een zere plek. Tegenover AM Nieuws zegt Driessen: “In de eerste reclames van Brand New Day zag je logo’s in beeld van ons, Nationale-Nederlanden, Reaal, Delta Lloyd en ASR. Sinds ASR een deel van de aandelen heeft gekocht, zie je ASR ineens niet meer terug.” (AM Nieuws)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid