Overslaan en naar de inhoud gaan

Tien procent bureauomzet naar pitches

(DE) Bureaus in de Duitstalige gebieden steken gemiddeld 10 procent van hun omzet in werving van nieuwe klanten. De meeste kosten gaan in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Cherrypicker deed onderzoek naar de investeringen rondom pitches. Er werden 108 reclamebureaus uit Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland ondervraagd. Ongeveer de helft van de ondervraagden steekt tot 10.000 euro in een pitch. Bij een kwart is dat rond de 25.000 euro.

related partner content for mobile comes here

Er wordt gemiddeld aan 41 new business projecten per jaar meegedaan. Daarbij gaat het om 24 uitnodigigen van potentiele klanten en 17 acties op eigen initiatief van het bureau. Ongeveer 20 procent van de new bizz inspanningen leiden tot nieuwe accounts.

bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in