Asda: verdubbeling m-commerce


Britse retailer Asda hoopt op tweemaal zoveel bestellingen via de mobiel. De retailer ontwikkelde hiervoor een nieuw digitaal platform.
Shoppers kunnen hierop makkelijk kiezen tussen desktop, tablet en smartphones.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAsda verwacht dat de integratie ervoor zorgt dat aan het eind van dit jaar 12 procent van de bestellingen via de mobiel komen. Dat is tweemaal zoveel als nu.
Asda lanceert later dit jaar ook een iPad app. Hierop kunnen consumenten aanvullende informatie over producten vinden (en recensies van anderen), die ze kunnen raadplegen tijdens het winkelen.
Judith McKenna, Asda’s COO, zegt tegen Marketing Week: ‘De dagen dat we consumenten konden labelen als bricks- of online shopper, zijn voorbij. Klanten denken niet meer in termen van kanalen of toestellen. Ze willen gemak tijdens het shoppen, prijzen vergelijken met 1 druk op de knop, iets kopen of snel iets laten bezorgen. Retail verandert daardoor heel erg snel, en deze nieuwe wereld biedt ongelofelijk veel kansen.’
En: ‘Social media verandert de manier waarop we interacteren met consumenten. Onze Facebook-fans zijn ontzettend geëngageerd. De conversaties die we daar voeren, zorgen voor heel veel word-of –mouth. Zoveel dat het onze business verandert, in termen van wat we verkopen en hoe we het verkopen.’
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid