Overslaan en naar de inhoud gaan

Asda: verdubbeling m-commerce

Britse retailer Asda hoopt op tweemaal zoveel bestellingen via de mobiel. De retailer ontwikkelde hiervoor een nieuw digitaal platform.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Britse retailer hoopt op tweemaal zoveel bestellingen via de mobiel. De retailer ontwikkelde hiervoor een nieuw digitaal platform.

related partner content for mobile comes here

Shoppers kunnen hierop makkelijk kiezen tussen desktop, tablet en smartphones.

Asda verwacht dat de integratie ervoor zorgt dat aan het eind van dit jaar 12 procent van de bestellingen via de mobiel komen. Dat is tweemaal zoveel als nu.

Asda lanceert later dit jaar ook een iPad app. Hierop kunnen consumenten aanvullende informatie over producten vinden (en recensies van anderen), die ze kunnen raadplegen tijdens het winkelen.

Judith McKenna, Asda’s COO, zegt tegen Marketing Week: ‘De dagen dat we consumenten konden labelen als bricks- of online shopper, zijn voorbij. Klanten denken niet meer in termen van kanalen of toestellen. Ze willen gemak tijdens het shoppen, prijzen vergelijken met 1 druk op de knop, iets kopen of snel iets laten bezorgen. Retail verandert daardoor heel erg snel, en deze nieuwe wereld biedt ongelofelijk veel kansen.’

En: ‘Social media verandert de manier waarop we interacteren met consumenten. Onze Facebook-fans zijn ontzettend geëngageerd. De conversaties die we daar voeren, zorgen voor heel veel word-of –mouth. Zoveel dat het onze business verandert, in termen van wat we verkopen en hoe we het verkopen.’

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in