Adverteerders bereiken kinderen op de overblijf
'Voor iedereen die kinderen wil bereiken, is de BSO een heel goed kanaal. Nederland telt meer dan 5000 locaties voor buitenschoolse opvang. Hier brengen kinderen na schooltijd en tijdens vakanties hun tijd door' meldt het marketingbureau. Het bureau onderzocht de mogelijkheden om de doelgroep van kinderen tussen de 4 en 12 jaar op school, maar buiten schooltijd, te bereiken. De verwachting is dat steeds meer kinderen geplaatst zullen worden op BSO plekken. De betreffende opvangplekken hebben wel programma's maar 'staan open voor aanbieders van buitenaf' zo meldt het bureau.
'We merken dat steeds meer bedrijven de doelgroep kinderen wil bereiken. Dit is en blijft moeilijk. Er wordt veel via het basisschool kanaal gedaan, maar dit kanaal wordt dagelijks overspoeld door aanbieders. Daarnaast zijn scholen overheidsinstanties en meer gebonden aan regels aangaande aanbieders en de BSO's zijn particuliere commerciële instellingen die hun eigen regels bepalen. Conclusie in het kort van het onderzoek: de BSO is geschikt als communicatiekanaal voor zowel profit als non profit organisaties, maar de projecten en campagnes moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen' aldus Ranja. Om potentiële klanten te informeren over de mogelijkheden heeft het bureau een site in het leven geroepen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid