Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteerders bereiken kinderen op de overblijf

Volgens onderzoek van kindermarketingbureau Ranja is de Buitenschoolse Opvang (BSO) een te weinig gebruikt communicatie-kanaal voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Voor iedereen die kinderen wil bereiken, is de BSO een heel goed kanaal. Nederland telt meer dan 5000 locaties voor buitenschoolse opvang. Hier brengen kinderen na schooltijd en tijdens vakanties hun tijd door' meldt het marketingbureau. Het bureau onderzocht de mogelijkheden om de doelgroep van kinderen tussen de 4 en 12 jaar op school, maar buiten schooltijd, te bereiken. De verwachting is dat steeds meer kinderen geplaatst zullen worden op BSO plekken. De betreffende opvangplekken hebben wel programma's maar 'staan open voor aanbieders van buitenaf' zo meldt het bureau.

related partner content for mobile comes here

'We merken dat steeds meer bedrijven de doelgroep kinderen wil bereiken. Dit is en blijft moeilijk. Er wordt veel via het basisschool kanaal gedaan, maar dit kanaal wordt dagelijks overspoeld door aanbieders. Daarnaast zijn scholen overheidsinstanties en meer gebonden aan regels aangaande aanbieders en de BSO's zijn particuliere commerciële instellingen die hun eigen regels bepalen. Conclusie in het kort van het onderzoek: de BSO is geschikt als communicatiekanaal voor zowel profit als non profit organisaties, maar de projecten en campagnes moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen' aldus Ranja. Om potentiële klanten te informeren over de mogelijkheden heeft het bureau een site in het leven geroepen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in