Grey Danmark blijft achter controversiële inzending voor Cannes staan
De viral film is onder meer ingestuurd voor de categorie Best Use of Social Media. Dit ondanks het feit dat Grey Danmark het account is kwijtgeraakt na introductie van de desbetreffende campagne.
De viral film 'Visit Denmark: Danish Mother Seeking' laat een Deense single moeder zien die naar de vader van de baby zoekt. De jonge vrouw legt ook uit dat ze een one night stand had met een toerist en toen zwanger raakte. Ze wist zijn naam en nationaliteit niet meer en doet een oproep aan hem om met haar in contact te komen via haar website.
De film had veel impact, maar na vijf dagen haalde Visit Denmark de film van de site. In een week werd deze 83.000 keer gegoogled. Binnen 48 uur werd stond de film op YouTube in de ‘top-ten most viewed’ lijst. In totaal hebben 2.578.961 mensen in 216 landen de film gezien. Worldwide Creative Director Grey Group Tim Mellors: 'Het publiek heeft massaal gereageerd. Er werden zelfs diverse spoofs gemaakt.'
Ondanks de impact van de film, besloot Visit Denmark te breken met Grey Danmark. Toch heeft het bureau besloten de campagne in te zenden voor Cannes.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid