Overslaan en naar de inhoud gaan

Grey Danmark blijft achter controversiële inzending voor Cannes staan

Grey Danmark blijft achter zijn Cannes-inzending van de controversiële campagne 'Visit Denmark: Danish Mother Seeking' staan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De viral film is onder meer ingestuurd voor de categorie Best Use of Social Media. Dit ondanks het feit dat Grey Danmark het account is kwijtgeraakt na introductie van de desbetreffende campagne.
De viral film 'Visit Denmark: Danish Mother Seeking' laat een Deense single moeder zien die naar de vader van de baby zoekt. De jonge vrouw legt ook uit dat ze een one night stand had met een toerist en toen zwanger raakte. Ze wist zijn naam en nationaliteit niet meer en doet een oproep aan hem om met haar in contact te komen via haar website.
De film had veel impact, maar na vijf dagen haalde Visit Denmark de film van de site. In een week werd deze 83.000 keer gegoogled. Binnen 48 uur werd stond de film op YouTube in de ‘top-ten most viewed’ lijst. In totaal hebben 2.578.961 mensen in 216 landen de film gezien. Worldwide Creative Director Grey Group Tim Mellors: 'Het publiek heeft massaal gereageerd. Er werden zelfs diverse spoofs gemaakt.'
Ondanks de impact van de film, besloot Visit Denmark te breken met Grey Danmark. Toch heeft het bureau besloten de campagne in te zenden voor Cannes.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in