Overslaan en naar de inhoud gaan

Zevenmijlslaarzen voor Q-music en Sky

Het marktaandeel van Q-music en Sky Radio is in de laatste meetperiode opvallend sterk gestegen, terwijl marktleider 538 een forse stap…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Q-music stijgt in de meest recente meetperiode, september-oktober 2012, met 1,2 procent om uit te komen op een marktaandeel van 7,5 procent, de positie op de ranglijst blijft nummer zeven. Dat blijkt uit de rapportage van NLO/Intomart GfK (doelgroep 10+ jaar; week 6-24 uur).

related partner content for mobile comes here

In de vorige meetperiode deed Q-music ook al goede zaken (+0,6 pct, 6,8 pct marktaandeel). Maar Sky Radio maakte nog een sterkere groei door. Het marktaandeel steeg met 1,5 procent – een zelden gezien percentage - waardoor Sky Radio nu met een marktaandeel van 9,5 procent wel heel dicht aanzit tegen de nummer drie, 3FM, dat een tiende inleverde.

Radio Veronica groeide met 0,6 procent naar een marktaandeel van 6,2 procent en 100%NL groeide met 0,6 procent naar 4,9 procent.

De meest opvallende daler deze meetperiode is 538. Dat levert 1,1 procent in. De zender blijft marktleider (11,2 pct) maar voelt ORN (de gezamenlijke publieke regionale omroepen) in de nek hijgen (10,8 pct). Het verschil is 0,4 procent. In de vorige meetperiode was dat nog 0,6 procent.

De meetperiode september-oktober is de derde rapportage waarbij gebruik wordt gemaakt van de nieuwe weegnorm. Bij hantering van die nieuwe norm blijkt de luistertijd lager te zijn dan voorheen gerapporteerd.

Klik op onderstaande tabel om te vergroten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in