Zevenmijlslaarzen voor Q-music en Sky
Q-music stijgt in de meest recente meetperiode, september-oktober 2012, met 1,2 procent om uit te komen op een marktaandeel van 7,5 procent, de positie op de ranglijst blijft nummer zeven. Dat blijkt uit de rapportage van NLO/Intomart GfK (doelgroep 10+ jaar; week 6-24 uur).
In de vorige meetperiode deed Q-music ook al goede zaken (+0,6 pct, 6,8 pct marktaandeel). Maar Sky Radio maakte nog een sterkere groei door. Het marktaandeel steeg met 1,5 procent – een zelden gezien percentage - waardoor Sky Radio nu met een marktaandeel van 9,5 procent wel heel dicht aanzit tegen de nummer drie, 3FM, dat een tiende inleverde.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaRadio Veronica groeide met 0,6 procent naar een marktaandeel van 6,2 procent en 100%NL groeide met 0,6 procent naar 4,9 procent.
De meest opvallende daler deze meetperiode is 538. Dat levert 1,1 procent in. De zender blijft marktleider (11,2 pct) maar voelt ORN (de gezamenlijke publieke regionale omroepen) in de nek hijgen (10,8 pct). Het verschil is 0,4 procent. In de vorige meetperiode was dat nog 0,6 procent.
De meetperiode september-oktober is de derde rapportage waarbij gebruik wordt gemaakt van de nieuwe weegnorm. Bij hantering van die nieuwe norm blijkt de luistertijd lager te zijn dan voorheen gerapporteerd.
Klik op onderstaande tabel om te vergroten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid