Overslaan en naar de inhoud gaan

Oranje is ING

Met de slogan ‘Oranje is ING’ heeft de bank een nieuwe campagne gelanceerd die ‘de strategie op de Nederlandse markt aanscherpt’.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘In de ogen van onze klanten zijn we nog te weinig betrokken en deskundig, en ook wat te afstandelijk en functioneel’, aldus directievoorzitter van ING Bank Nederland Nick Jue,vrijdagmiddag tijdens de perspresentatie van de campagne. ‘Om de voorkeursbank van Nederland te zijn, wat we willen, moet de dienstverlening meer betrokken, persoonlijker en actiever worden. Dat onderstrepen we met deze campagne.’

related partner content for mobile comes here

Die zal de komende tijd te zien zijn op radio en tv, outdoor en online. Ze is vooral opgebouwd rond typisch ‘oranje’ zaken, zoals Koninginnedag, het Nederlands elftal en de Hollandse mentaliteit. In de , online te zien, vertellen bekende en onbekende Nederlanders wat Oranje voor hen betekent. Zo delen onder andere Rutger Hauer, Wesley Sneijder, Esmee Denters maar ook terrorist-bestrijder Jasper Schuringa hun oranjegevoel. Nederlanders kunnen online laten weten wat zij 'oranje' vinden via .

De ING kiest ervoor een brede bank te blijven 'voor iedereen'. Wel zal de bank meer denken vanuit de behoeften van specifieke klantgroepen. Klanten kiezen steeds vaker voor andere manieren om hun bankzaken te regelen, aldus Jue: ‘Daar spelen we op in, onder meer met mobiel bankieren, met telefonisch advies en door het aantal adviseurs uit te breiden. We gaan meer persoonlijke aandacht bieden met meer adviseurs.’

De aangescherpte strategie en positionering vragen ook om interne verandering. In de internal branding campagne speelt een Oranje stip aan de horizon een belangrijke rol. Waar extern geldt ‘Oranje is ING’, geldt intern ‘ING is oranje’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in