Overslaan en naar de inhoud gaan

Wal-Mart wil de grootste blijven

Zelfs supermarktgigant Wal-Mart blijkt niet helemaal ongevoelig voor de economische recessie. Daarom voert het bedrijf op alle fronten en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met het door het zakenblad Fortune uitgereikte predikaat ‘meest bewonderde bedrijf ter wereld’ sleepte Wal-Mart onlangs de zoveelste onderscheiding in de wacht. Reden voor grote tevredenheid, zou je denken.

related partner content for mobile comes here

Maar nee, de Amerikaanse reus maakt zich zorgen: de klanten besteden minder en de concurrentiedruk wordt groter. Tijd voor actie. Nog dit jaar komen er in de Verenigde Staten ruim 200 Wal-Mart megastores bij, 50 discountzaken, 40 Sam’s Clubs (winkels waarvan je lid kunt worden), en verder werd een flink aantal buurtsupers opgekocht. En dat is alleen nog maar de fysieke uitbreiding. Daarnaast wordt het ‘Every-Day-Low-Price’-image weer eens extra opgepoetst en kan er, in het kader van de nieuwe multichannelstrategie, binnenkort via internet worden gewinkeld bij Walmart.com.

Maar ook op het gebied van inkoop en logistiek wordt het offensief ingezet. De nog jonge afdeling ‘global procurement’ heeft als opdracht gekregen om Wal-Mart om te smeden tot de beste inkooporganisatie ter wereld. De eerste successen van de centralisering doen zich al gelden, want in het afgelopen half jaar ging de bruto-opbrengst met negen procent omhoog.
Doet Wal-Mart ook nog iets aan marketing? Jazeker, maar met mate. Voor klassieke reclame-uitingen is precies 0,28 procent van de totale omzet gereserveerd.

< SIZE=1>Bron: Absatzwirtschaft<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in