Waarom nu fair trade-producten?
Maar nu, sinds een tijdje barst het echt los. Op veel vlakken. Neem dit ANP-bericht:
'De verkoop van producten met het keurmerk Max Havelaar is vorig jaar sterk gegroeid. De Stichting Max Havelaar meldde donderdag een volumegroei van 21 procent. Vooral fruit, vruchtensappen en wijn werden meer verkocht.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta'Producten met het keurmerk Max Havelaar dragen bij aan hogere inkomsten voor boeren in ontwikkelingslanden. Door de aankopen van Nederlandse consumenten ontvingen boerenorganisaties vorig jaar 2,1 miljoen euro meer dan zij op de wereldmarkt zouden hebben gekregen.
'De Stichting Max Havelaar wil dit jaar voor het eerst een Fairtrade Week organiseren. Hierbij komen alle aspecten van eerlijke handel aan bod, zo belooft de organisatie. Consumenten op de winkelvloer worden er ook bij betrokken.'
Waar ik mij het hoofd over breek: waarom nu? Waarom lijkt het erop dat fair trade-producten (maar ook: biologische producten, een groeiend bewustzijn voor het milieu in het algemeen) nu op 'doorbreken' staan.
Wat is er veranderd? Wat heeft het bewustzijn van de consument vergroot?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid