Overslaan en naar de inhoud gaan

Vine filmpjes moeten jongeren laten nadenken over donorschap

Roorda Reclamebureau ontwikkelde een volledig digitale campagne voor de Nederlandse Transplantatie Stichting.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maandag 14 april ontvangen 180.000 jongeren uit die in 2013 18 jaar zijn geworden een persoonlijke brief van Minister Edith Schippers van Volksgezondheid. Aan hen wordt de vraag gesteld of zij donor willen worden, zij mogen dat door hun leeftijd namelijk zelf beslissen. Om de brief en het momentum te versterken, heeft Roorda Reclamebureau een digitale campagne ontwikkeld voor de .

related partner content for mobile comes here

In 12 korte Vine filmpjes, geproduceerd door Bruut.tv, die verschijnen op de veelgebruikte social-media kanalen YouTube, Twitter, Facebook, Instagram en Vine zelf, worden jongeren geconfronteerd met de gevolgen als je anderen jouw keuzes laat maken: Je kiest toch liever zelf? De boodschap: dat geldt ook voor de keuze om donor te worden.

In de eerste Vine filmpjes spelen ;ers als hiphopper Kraantje Pappie en de GTST-acteurs Ferry Doedens en Robin Martens de hoofdrollen. Daarna volgen 9 andere Vine filmpjes waarin minder bekende jongeren worden geconfronteerd met keuzes die anderen voor hen hebben gemaakt. Ook hier is de conclusie: &;Je kiest toch liever zelf? Geef daarom ook jouw keuze (Ja of Nee) aan op .&;

Tegelijkertijd met , begint er , waarin jongeren hun Facebook-vrienden &;helpen&; kiezen Hierbij kunnen zij diverse rare en grappige posts op elkaars tijdlijn plaatsen, waarin zij keuzes voor elkaar hebben gemaakt. Klikt men daarop om het te stoppen of ongedaan te maken, dan wordt men doorgelinkt naar een donorlandingspagina waar bevestigd wordt dat je liever zelf je keuzes maakt, net als voor het donorschap.

Jaarlijks overlijden zo’n 150 patiënten die tevergeefs op een donororgaan hebben gewacht.

Credits
Bureau: Roorda Reclamebureau
Creatie : Joeri Jansen, Allard Jaspars, Joey Boeters, Donnie de Meijer
Strategie:Bert Pol (Tabula rasa), Marieke van den Berg (Roorda Reclamebureau)
Account en productie:Judit de Graaff, Merlijn Hoek en Alex de Kok
Verantwoordelijk bij cliënt: Janine van Trierum (NTS) en Frederike van Dorst (Ministerie van VWS)
Productie Vines: Bruut.tv
Realisatie website en Facebook app: JUST

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in