Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne: GoldieBlox parodieert 'Your brain on drugs'-commercial

Het speelgoedmerk voor meisjes zet 'Your brain on engineering' tegenover 'Your brain on princess'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Meisjes verdienen meer keuzes dan poppen en prinsessen. Dat is het statement van GoldieBlox, een technisch speelgoedmerk voor meisjes. 

related partner content for mobile comes here

Eerder knalden ze hun boodschap al op aanstekelijke wijze de wereld in met commercials zoals;The Pincess Machine&;, waarin meisjes onder een aangepast deuntje van &;Girls&; van de Beastie Boys een eigen Rube Goldberg-machine bouwen en;Disrupt the pink aisle&;, waarin meisjes het roze schap van de Toys &;R Us bezetten. 

Om vast in de Paassferen te komen, is de hoofdrol in de nieuwe commercial weggelegd voor een ei. Een verwijzing naar de klassieke &;This is your brain on drugs&;-commercial uit de jaren tachtig, waarin men probeerde drugsgebruik te ontmoedigen met de &;drugs = je hersenen als gebakken ei&;-metafoor. Of zoiets... (zie onder om het geheugen op te frissen)

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Alleen in de versie van GoldieBlox dient het ei niet om te illustreren wat de gevolgen zijn van drugs op het menselijk brein, maar om te laten zien wat de gevolgen zijn van &;princess&; op het brein van jonge meisjes, namelijk: verminderd zelfvertrouwen op het gebied van exacte vakken en onzekerheid ten opzichte van hun lichaam.

Daarna volgen de effecten van &;Your brain on engineering&;, zoals: banen voor het oprapen, een hoger salaris en een kans op het schamele percentage van 13 procent vrouwelijke ingenieurs op te krikken. Want, zo luidt de uitsmijter van GoldieBlox: Girls are more than just princesses. They are our greatest resource. 

Merk:
GoldieBlox

Regie:
Beau Lewis

Producer:
Kimi Milo

Art Director:
Susie Valegria

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in