Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter en de 7 lessen voor ondernemers

Twitter en de lessen die ondernemers hieruit kunnen trekken
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat steeds meer aan bekendheid en in gebruikersaantal begint toe te nemen mag bekend zijn.

related partner content for mobile comes here

Het begint langzamerhand zelfs hype-achtige trekjes aan te namen. Zo was de fervent gebruiker van de microblogsite gedurende haar campagne, werd van de week druk ‘getwitt’ in RTL Boulevard over het gebruik van Twitter door buitenlandse sterren, zet Radio538 haar DJs aan om Twitter te gebruiken, is bijna de voltallige de redactie van TvM zelfs druk aan het twitten en was er vorige week tot slot een ware maalstroom aan blogposts over de plannen van Twitter omtrent het wel of niet lanceren van betaalde premium diensten voor zakelijke gebruikers.

Ondanks dat Twitter in gebruikersaantallen momenteel explodeert is het echter nog verre van mainstream aan de zakelijke kant. In lijn met eerdere bevindingen kijken veel ondernemers op het gebied van Web 2.0 mogelijkheden nog steeds de spreekwoordelijke kat uit de boom.

Voor de twijfelende ondernemers kwam ik op Rohit’s Influential Marketing Blog een aardige post tegen over het succes van Twitter en de lessen die ondernemers hieruit kunnen trekken over het gebruik van web 2.0 toepassingen in zijn algemeenheid.

Samenvattend:

1. Focus op real time
2. Sla ‘extra stappen’ over
3. Dwing klanten om te komen tot de kern
4. Bouw een netwerk van evangelistsen en advocaten op om beta fouten te compenseren
5. Werk samen met de concurrent
6. Lanceer je dienst/product daar waar de echter influencers zijn
7. Implemeteer publieke rankings

Ik mis echter de belangrijkste tip ..... "Just do it" en probeer open minded te zien wat de nieuwe mogelijkheden te bieden hebben!

Klik voor het volledige artikel

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in