Supermarkten leggen innovatief contact


Dat komt omdat ze al jaren bezig zijn geweest met CRM. Klantgericht denken zit er dus goed in. Veel supermarkten experimenteren er nu lustig op los met allerlei nieuwe technieken om heel persoonlijk met hun klanten te kunnen communiceren. Niet alleen op de winkelvloer, maar ook thuis of onderweg.
Zo heeft de in Chicago gevestigde supermarktketen Potash Bros. Markets een overeenkomst getekend met Mobile Lime zodat het de klanten een loyaliteitsprogramma kan aanbieden via hun mobiele telefoon, inclusief berichtgeving via sms. Een wijnproeverij op vrijdagavond? Een geselecteerde groep klanten (welgestelde wijnkopers) krijgt van tevoren bericht via sms of email.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSGiant Foods en Albertsons hebben geregeld dat winkelbezoekers via hun loyalty card herkend worden en op maat gesneden maaltijden krijgen aangeboden. Pathmarks hangt de winkels vol met digitale beeldschermen waarmee ze consumenten van allerlei handige informatie (zoals acties en gerechten) kunnen voorzien.
Er is inmiddels zo’n overweldigend aanbod van (soms hightech-)communicatiemiddelen, dat sommige supermarkten door de bomen het bos niet meer kunnen zien.
Bron: Progressive Grocer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid