Overslaan en naar de inhoud gaan

Supermarkten leggen innovatief contact

Amerikaanse supermarkten zijn verrassend ver met innovatieve marketingtoepassingen, constateren deskundigen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat komt omdat ze al jaren bezig zijn geweest met CRM. Klantgericht denken zit er dus goed in. Veel supermarkten experimenteren er nu lustig op los met allerlei nieuwe technieken om heel persoonlijk met hun klanten te kunnen communiceren. Niet alleen op de winkelvloer, maar ook thuis of onderweg.

related partner content for mobile comes here

Zo heeft de in Chicago gevestigde supermarktketen Potash Bros. Markets een overeenkomst getekend met Mobile Lime zodat het de klanten een loyaliteitsprogramma kan aanbieden via hun mobiele telefoon, inclusief berichtgeving via sms. Een wijnproeverij op vrijdagavond? Een geselecteerde groep klanten (welgestelde wijnkopers) krijgt van tevoren bericht via sms of email.

Giant Foods en Albertsons hebben geregeld dat winkelbezoekers via hun loyalty card herkend worden en op maat gesneden maaltijden krijgen aangeboden. Pathmarks hangt de winkels vol met digitale beeldschermen waarmee ze consumenten van allerlei handige informatie (zoals acties en gerechten) kunnen voorzien.

Er is inmiddels zo’n overweldigend aanbod van (soms hightech-)communicatiemiddelen, dat sommige supermarkten door de bomen het bos niet meer kunnen zien.

Bron: Progressive Grocer

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in