Overslaan en naar de inhoud gaan

Blauwe knoop symbool ‘duurzame’ mode

Made-By introduceert op 6 september de blauwe knoop, het nieuwe herkenningsteken van duurzaam geproduceerde mode.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van het modevakblad Textilia blijkt dat 78 procent van de Nederlanders het belangrijk vindt dat hun kleding op een maatschappelijk verantwoordelijke manier is gemaakt. Maar bij het kiezen van kleding blijkt moeilijk te achterhalen hoe de kleding geproduceerd is.

related partner content for mobile comes here

Het blauwe Made-By knoopje moet hier verandering in brengen: de kledingmerken die aangesloten zijn bij het label bevestigen het knoopje in hun kledingstukken. Daarnaast kan de consument het knoopje op elk willekeurig kledingstuk naaien als een statement.

Directeur Mark Huis in ’t Veld: ‘Steeds meer merken doen iets met duurzaamheid, maar de consument heeft vaak geen idee welke merken dat zijn. In kleren ontbreekt elke informatie. Een carelabel zegt iets over de kwaliteit van het product maar niks over de kwaliteit van het productieproces. Ons knoopje doet dat wel. Als je het ziet, dan weet je dat het goed zit.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in