Blauwe knoop symbool ‘duurzame’ mode


Uit onderzoek van het modevakblad Textilia blijkt dat 78 procent van de Nederlanders het belangrijk vindt dat hun kleding op een maatschappelijk verantwoordelijke manier is gemaakt. Maar bij het kiezen van kleding blijkt moeilijk te achterhalen hoe de kleding geproduceerd is.
Het blauwe Made-By knoopje moet hier verandering in brengen: de kledingmerken die aangesloten zijn bij het label bevestigen het knoopje in hun kledingstukken. Daarnaast kan de consument het knoopje op elk willekeurig kledingstuk naaien als een statement.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDirecteur Mark Huis in ’t Veld: ‘Steeds meer merken doen iets met duurzaamheid, maar de consument heeft vaak geen idee welke merken dat zijn. In kleren ontbreekt elke informatie. Een carelabel zegt iets over de kwaliteit van het product maar niks over de kwaliteit van het productieproces. Ons knoopje doet dat wel. Als je het ziet, dan weet je dat het goed zit.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid