Overslaan en naar de inhoud gaan

Sterk staaltje consumentenkracht

Stel je eens voor dat klanten van bijvoorbeeld Heineken, zelf een nieuwe smaak hebben ontwikkeld en deze op de markt willen gaan brengen.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Raar?, ja heel raar. Maar in de gamewereld gebeurt het gewoon. Producent/uitgever Vivendi Universal gaat een nieuw deel van een game op de markt brengen, die door de fans zelf is ontwikkeld (bron: ). Sinds 1998 was er geen nieuw deel meer uitgekomen van de bewuste titel, en de fans vonden dat het tijd werd dat er weer een wat gebeurde. Eerst vond Vivendi het helemaal niet goed , toen ze erachter kwamen dat de fans zelf een deel in elkaar aan het zetten waren, maar nu zijn de fans en de producent er toch uitgekomen.

related partner content for mobile comes here

Een sterk staaltje van User Generated Content (buzzwordbingo, vakje 3). En toch iets om over na te denken, want het lijkt wellicht de wereld op zijn kop, maar het zal zeker niet de laatste keer zijn dat klanten de productie over nemen. Klanten die oude merken zelf vitaliseren, dat is toch het mooiste wat er is voor marketeers?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in