Overslaan en naar de inhoud gaan

Reed Elsevier: ‘Groei houdt aan’

Reed Elsevier meldt groei in winst en omzet in de eerste helft van het jaar en verwacht dat die groei aanhoudt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reed Elsevier zag de omzet, aangepast voor wisselkoerseffecten, met 5 procent stijgen tot 3,7 miljard euro. De aangepaste winst steeg met 11 procent tot 900 miljoen euro. Dat meldde het uitgeefconcern donderdag. Topman Erik Engstrom noemt de vooruitzichten weliswaar onzeker, doordat onduidelijk is hoe de economische omstandigheden doorwerken op de markten waar het bedrijf actief is, maar hij zegt toch te verwachten dat de groei aanhoudt. Die verwachting is gebaseerd op de resultaten in de eerste helft van het jaar.

related partner content for mobile comes here

Bij alle vijf divisies van Reed Elsevier namen de winst en omzet afgelopen kwartaal toe. Engstrom sprak dan ook van sterke resultaten. De moeizame economische omstandigheden merkt het bedrijf vooral door de zwakke ontwikkeling van de Europese markt. Daarin kwam de afgelopen maanden weinig verandering, aldus Engstrom.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in