Overslaan en naar de inhoud gaan

Politie pissig, ‘bom’ voor redacties blijkt een PR-actie

Een vreemd pakketje, geen afzender, geadresseerd aan 'De Redactie'. De schrik sloeg de redacteuren van RTV Utrecht om het hart nadat ze…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Een vreemd pakketje, geen afzender, geadresseerd aan 'De Redactie'. De schrik sloeg de redacteuren van RTV Utrecht om het hart nadat ze verdachte post ontvingen. Het bevatte stroomdraadjes en een numeriek toetsenbord

related partner content for mobile comes here

De politie maakte zich zorgen en nam het pakketje mee voor een technisch onderzoek. Het bleek een PR-actie te zijn voor een nieuwe escape room in Utrecht.

Bedoeling was dat de het apparaatje werd aangesloten op de computer. ‘Dan verschijnt er een code, en als je die invult kom je op onze site terecht’, aldus bedenker Patrick Meutzner van het bureau Idroom. Ook de redacties van Hart van Nederland, NU.nl en DUIC ontvingen het pakketje.

De politie liet Meutzner weten niet blij te zijn met de stunt. Volgens hem was het niet de bedoeling om de redacties schrik aan te jagen, hoewel hij wel in het achterhoofd had ‘dat het misschien verkeerd kon worden opgevat’.

Het had ook ’erger’ kunnen aflopen. In Australië werd eerder bij een soortgelijke PR-actie de explosieven-opruimingsdienst ingeschakeld, die de redactie en een heel gebouw lieten ontruimen.

Foto via Twitter RTV Utrecht 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in