Overslaan en naar de inhoud gaan

Plus stopt met kindermarketing op ongezonde huismerkproducten

'Geen vrolijke figuurtjes en kinderlijke letters meer op de verpakkingen van ongezonde Plus Huismerkproducten.'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De verpakkingen die zijn afgebeeld boven dit artikel, behoren binnenkort tot de categorie &;collector&;s items&;. Plus Supermarkt neemt de verpakkingen van deze producten onder handen omdat de keten er alles aan zegt te willen doen om goed eten voor iedereen bereikbaar te maken en iedereen te helpen om goede keuzes te maken. Plus: &;Daarom plaatsen wij geen kindermarketingelementen zoals vrolijke figuurtjes en kinderlijke letters  meer op de verpakkingen van ongezonde Plus Huismerkproducten.&;

related partner content for mobile comes here

Plus noemt het feit dat één op de zeven Nederlandse kinderen onder de dertien jaar overgewicht heeft &;schokkend&;. De promotie van ongezonde voedingsmiddelen is daar volgens de supermarktketen een belangrijke oorzaak van.

Naast het aanpassen van de verpakking van ongezonde huismerkproducten, zegt Plus gezonde producten op verschillende manieren aantrekkelijk te willen maken voor kinderen. Bovendien is het van plan om leveranciers aan te moedigen om de verpakkingen van hun producten aan te passen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in