Overslaan en naar de inhoud gaan

Mark Woerde maakt hersenscans van Cannes-winnaars in onderzoek naar creativiteit

​Hoe ziet het brein van een creatieve prijswinnaar eruit?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Mark Woerde, oprichter van Lemz en man achter de veelbekroonde , gaat Cannes Lions-winnaars door de hersenscan halen.

related partner content for mobile comes here

Woerde wil met de scans leren hoe het creatieve brein van de prijswinnende creatieven precies werkt en hoe hun creatief vermogen kan worden ‘geoptimaliseerd’. Ook gaat hij de resultaten afzetten tegen de hersenen van ‘gewone’ stervelingen.

Bevindingen gedeeld

‘Ik wil proberen de optimale omstandigheden te identificeren voor het verhogen van jouw creatieve output’, schrijft Woerde in zijn op LinkedIn. ‘De bevindingen worden gedeeld met de creatieve industrie, en je naam en het bureau waarvoor je werkt worden genoemd.’ Ook zal Woerde ze opnemen in het nieuwe boek dat hij over dit onderzoek wil uitbrengen.

Alle Cannes Lions-winnaars kunnen meedoen, behoudens die in Nederland, schrijft Woerde. Dat heeft een eenvoudige reden, vertelt hij: ‘De meeste Nederlandse creatieve winnaars heb ik al gehad, en ik wil een goede spreiding, en juist ook buitenlandse creatieven.’

Gek en slim

Woerde zou het onderzoek aanvankelijk in Cannes zelf houden, maar dat ging door omstandigheden niet door. Hij houdt de scans nu in Amsterdam, en heeft er al enkele uitgevoerd, onder meer met Cannes-winnaars. Het onderzoek wordt uitgevoerd door Braingineers.com in Amsterdam, een ‘stelletje gekke slimme neuropsychologie-experts’. Het onderzoek duurt 20 tot 30 minuten. 

Niet onomstreden

Woerde kent de beperkingen van zijn onderzoek, want het gaat om een kleine groep creatieven, waardoor het niet-significant zal zijn. Hoewel neuromarketing ‘niet onomstreden is’, aldus Woerde, zal het onderzoek de creatieven inzicht en inspiratie bieden om meer impact te krijgen met hun talenten. Het onderzoek wordt gefinancierd door Letsheal.org, een non-profit organisatie gericht op het geven van inzichten om creatieven om deze wereld een betere plek.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in