Overslaan en naar de inhoud gaan

Opleiden is bittere noodzaak

Het getuigt van een kortetermijnvisie dat we in de reclame niets aan opleiding doen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een buitengewoon goed bericht, dat vier bureaus de handen ineen slaan om een opleiding in het leven te roepen. Een traineeship dat &;Uncommon&; heet, en dat Sue Amsterdam, Achtung!, Natwerk en Dawn aanbieden aan creatieve strategen en hybride creatieven. Account ontbreekt in het verhaal, waaruit we kunnen afleiden dat de vier bureaus daar weinig toekomst voor zien weggelegd.

related partner content for mobile comes here

Een goed concept, al eerder in de praktijk geprobeerd,  maar dat is toen langzaam verdwenen. Jammer, want opleiden is meer dan alleen een garantie voor een toekomstbestendige bedrijfstak. Het is bittere noodzaak. De dames en heren aan adverteerderszijde worden in het algemeen regelmatig bijgeschoold. Persoonlijke ontwikkeling en carrièreplanning staan daar hoog in het vaandel. Niet als luxe, maar als noodzaak. In de reclame doen we daar niet aan. In goede tijden, als het druk is, is er echt geen tijd om van het bureau weg te zijn. In slechte tijden, wanneer er tijd over is, is er weer geen geld.

Niet zelden wordt een opleiding gezien als een bedreiging voor de werkgever, die het nog moet betalen ook. &;Een opleiding staat goed op het cv, dat vervolgens naar mijn concurrent wordt gestuurd”, zo is de redenering. &;Als we ze opleiden gaan ze weg. &; Maar daarmee wordt voorbijgegaan aan een veel grotere bedreiging, namelijk dat het personeel niet opgeleid wordt en blijft.

Het getuigt van een kortetermijnvisie dat we in de reclame niets aan opleiding doen. Een carrièreplanning met bijbehorende opleidingsmomenten is een uitstekende manier om je personeel aan je te binden, en zodoende je bureau een kwaliteitsimpuls te geven. Je hoeft niet gestudeerd te hebben om dat in te zien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in