Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever stopt margarines en andere smeersels in nieuwe divisie

‘Baking, Cooking & Spreading’ moet zorgen voor een betere focus en snellere besluitvorming.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unilever brengt zijn activiteiten op het gebied van smeerbare producten (&;spreads&;) in Europa en de Verenigde Staten onder in een aparte divisie.

related partner content for mobile comes here

Met ‘Baking, Cooking & Spreading’ wil het bedrijf betere focus genereren en sneller besluiten kunnen nemen. Dat geldt ook voor ‘radicale beslissingen’.

Dat zei financieel directeur Jean-Marc Huët vandaag op een bijeenkomst voor investeerders.

De spreads vormen een belangrijk onderdeel van de portfolio van Unilever, aldus de financieel directeur, maar hun groei is te beperkt en zet volgens hem een rem op de prestaties van de gehele Food-divisie van Unilever.

Huët noemde 2014 een moeilijk jaar voor Unilever. ‘Het bedrijf kampte met teruglopende resultaten in belangrijke opkomende markten, terwijl de omstandigheden in de VS en Europa moeilijk bleven.

Daarnaast werden diverse innovaties volgens hem minder goed ontvangen dan mogelijk was geweest’, zo schrijft ANP.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in