Overslaan en naar de inhoud gaan

Grote Marketing Enquête 2014: marketeers massaal bezig met strategische herbezinning

60 procent marketeers verwacht dat zijn rol komend jaar wezenlijk verandert.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De verbeterde economische vooruitzichten hebben het afgelopen jaar geleid tot een ware explosie aan strategische heroriëntaties. Ruim de helft van de marketeers heeft er recent mee te maken gehad, een derde zit zelfs nog midden in dit proces. Nog eens een kwart verwacht dat dit alsnog zal gebeuren.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit de Grote Marketing Enquête 2014 van Tijdschrift voor Marketing. 

Nieuwe definities

Bedrijven zijn en masse bezig met een zoektocht naar hun reden van bestaan. In de helft van de gevallen leidde de heroriëntatie tot een nieuwe definitie van de eigen missie en identiteit.

Marketeers zijn nauw betrokken bij deze heroriëntaties, zo blijkt. Ze verwachten ook dat die voor zichzelf aanzienlijke consequenties hebben. Zes op de tien van de ondervraagde marketeers verwacht zelfs dat zijn rol het komend jaar al wezenlijk verandert, vooral richting de samenwerking met sales.

De Grote Marketing Enquête 2014 werd  dit jaar voor de 15e keer gehouden. Het haalt de belangrijkste kansen en uitdagingen voor marketeers naar boven, geeft inzicht in budgetten, voorkeuren, professionele ontwikeling en trends in het vakgebied. 

Klik voor een uitgebreid verslag van de Grote Marketing Enquête 2014.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in