Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever werkt samen met de Europese Federatie van Voedselbanken

Doel: voedselverspilling en honger in Europa tegengaan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Unilever zit bijna 25 procent van de inwoners van de EU tegen de armoedegrens aan, 17 procent zit onder die grens. En dat terwijl er jaarlijks ruim 100 miljoen tonnen voedsel jaarlijks worden verspild.

related partner content for mobile comes here

30 jaar geleden werd de eerste Europese voedselbank opgericht, de aanleiding voor de samenwerking tussen het bedrijf en de federatie van voedselbanken.

Het gaat om een drie jaar durend partnership.

Unilever zal vanuit diverse landen productdonaties doen om voedselverspilling tegen te gaan, medewerkers zullen vrijwilligerswerk verrichten en Unilever Foundation zal jaarlijk een ton doneren. met di geld zullen nieuwe voedselbanken in Zuid- en Oost-Europa worden opgericht.

Unilever Nederland meldt dat al langer de Voedselbank in Nederland ondersteunt door onder andere producten te doneren die niet meer in het reguliere supermarktkanaal verkocht worden.

‘Deze bestaande samenwerking hebben we eind vorig jaar geformaliseerd met een tweejarig partnership waarmee we ook faciliteiten en manuren beschikbaar stellen om Voedselbanken Nederland te ondersteunen’, aldus Unilever.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in