Online wervingsactie van donoren op Nu.nl
De Donorweek begint vandaag met een nationale online wervingsactie van donoren op Nu.nl.
Tijdens de twaalf uur durende online actie roepen diverse BN’ers, onder wie Anita Witzier en Giel Beelen, Nederlanders op om donor te worden. Via twitter, mail, telefoon en radio-oproepen gaan de BN’ers aan de slag om orgaandonoren te werven. De bezoekers van Nu.nl kunnen de BN’ers via een livestream op de site volgen. Ook is de actuele stand van het aantal nieuwe registraties in een oogopslag op de homepage te zien.
Martin Hersman, productmanager Nu.nl: 'Zo’n soort online wervingsactie hebben we nog niet eerder in Nederland meegemaakt. Het is geïnspireerd op de grote benefiet tv-programma’s waarin bekende Nederlanders in een telefoonpanel geld inzamelen voor een goed doel. Bijzonder aan deze actie is dat iedereen hier een actieve rol in kan hebben. Via Twitter met de hastag #Jaofnee, door het nieuws te delen met je vrienden en zelfs door je eigen artikel op NU.nl te plaatsen.' Na het registeren in het Donorregister (met Ja of Nee) kunnen de bezoekers van NU.nl een online artikel met hun eigen naam en woonplaats aanmaken en dit artikel delen met vrienden via de sociale media.
De campagne is het resultaat van een samenwerking van Sanoma Digital, KesselsKramer en Noise.
De komende week zullen nog meer online media ingezet worden. Hyves geeft een nieuwe impuls aan de actie die in april heeft gelopen, Schoolbank.nl en Web-log.nl besteden er aandacht aan en YouTube vertoont op zaterdag in een branded Donor omgeving een video met Willie Wartaal.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid