Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamespot met beer zorgt voor ophef in Singapore

Een reclamespot van Philips heeft Singapore op zijn kop gezet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de commercial is te zien hoe een grizzlybeer door een woonwijk waggelt en in een vuilnisbak op zoek gaat naar voedsel. Mensen die het filmpje zagen, waarschuwden de politie. Ze dachten dat het (nogal vage) filmpje, dat op het internet was opgedoken, echt was. De dierentuin van Singapore liet zelfs een speciaal team uitrukken met verdovingspistolen in de hand.
Pas uren later kwam men erachter dat het om een marketingcampagne ging van Philips, die via de sociale netwerksites was doorgestuurd om zo een nieuw scheerapparaat te promoten.
Philips heeft excuses aangeboden voor alle ophef. 'Toen we erachter kwamen hebben we heel hard gewerkt om duidelijk te maken dat het een onderdeel was van een sociale media marketingcampagne', aldus Philips. De politie is wel een onderzoek begonnen tegen het concern.
Bron: NOS.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in