Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwsuur en FD praten over samenwerking

Het actualiteitenprogramma Nieuwsuur en Het Financieele Dagblad zijn met elkaar in gesprek over samenwerking.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nieuwsuur wil gebruik kunnen maken van de expertise van de krantenredactie op het gebied van financieel economisch nieuws. Dit maakten directeur Jacques Kuyf van de FD Mediagroep en hoofdredacteur Carel Kuyl van Nieuwsuur donderdag bekend op het Omroepcongres in Bussum.

related partner content for mobile comes here

Nieuwsuur (NOS/NTR) en de krant maken allebei redacteuren vrij om gezamenlijk dossiers uit te spitten en tijdrovende reconstructies te maken over bijvoorbeeld de landencrisis. De actualiteitenrubriek mist volgens Kuyf de duiding bij het financiële nieuws. 'Wij hebben de specialisten in huis.’

De publiek-private samenwerking mag en zal volgens Kuyf niet bijdragen aan de winst van de FD Mediagroep. Er wordt volgens Kuyl samen geïnvesteerd in mankracht. De FD Mediagroep zou voorlopig niets verdienen aan de samenwerking. Kuyf vindt het van primair belang dat er een gesprek is over een vorm van publiek-private samenwerking. ‘Hilversum heeft veel baat bij experimenten op dit gebied. Laten we het wiel maar eens uitvinden, de luiken openzetten in Hilversum en proberen samen te werken. Voor ons is Nieuwsuur vooral interessant om in de avonduren contact te hebben met onze doelgroep. Nieuwsuur is een kwaliteitsomgeving, dat gaat me geen geld kosten.’

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in