
De gemiddelde Europeaan besteedde het laatste half jaar 664 euro aan vijf artikelen. Koplopers zijn de Britten. Dit blijkt uit een onderzoek in opdracht van online prijs- en productvergelijker Kelkoo onder 7000 Europeanen, uitgevoerd door de European Interactive Advertising Association (EIAA).
De Nederlandse internetconsument koopt voornamelijk vakanties en reistickets. Frankrijk blijkt online het minste te besteden: het land eindigt als laatste in de rij met 373 euro voor zes artikelen.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensManaging director Piet-Hein Kerkhof van Kelkoo is optimistisch over de toekomst als het gaat om Nederlandse bestedingen op het internet: ‘Met de introductie van iDeal verwacht ik dat Nederlanders ook sneller goedkope producten gaan kopen. Door met een betaalsysteem van je eigen bank te kopen, zal het vertrouwen van de online consument toenemen. Het aantal producten zal het komende jaar zeker toenemen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee