Overslaan en naar de inhoud gaan

Meldpunt misleidende loterijen geopend

De Consumentenautoriteit start een campagne onder het motto: 'Als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is het niet waar'. Daarmee moet de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jaarlijks worden in Nederland en wereldwijd honderdduizenden consumenten de dupe van misleidende loterijen en misleidende prijzenfestivals, aldus de Consumentenautoriteit. Recent Brits onderzoek heeft uitgewezen dat mensen in alle lagen van de bevolking slachtoffer kunnen worden van deze praktijken.

related partner content for mobile comes here

Op het informatieloket van de Consumentenautoriteit, vinden consumenten informatie over hoe je een dergelijke praktijk kunt herkennen en hoe je kunt voorkomen hiervan slachtoffer te worden.

De Consumentenautoriteit richt zich in 2007 op misleidende loterijen en prijzenfestivals. Het gaat hierbij om promotionele acties die consumenten ten onrechte in de veronderstelling doen verkeren dat zij een prijs hebben gewonnen. Voordat zij de prijs kunnen ontvangen, moeten consumenten een of meerdere bestellingen doen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in