Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald’s levensfaseconcept

McDonald’s probeert zijn klanten zo jong mogelijk aan zich te binden en biedt hen in de verschillende fasen van hun ontwikkeling…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De theorie achter marketing die zich met name richt op jongeren en kinderen, is dat hierdoor niet alleen kinderen, maar ook hun ouders en grootouders worden aangetrokken. Zo ontstaat merkenloyaliteit die ook bij volwassenheid voortduurt en is gebaseerd op nostalgische associaties. Het levensfaseconcept wordt bijvoorbeeld zichtbaar in het leeftijdsspecifieke aanbod van McDonald’s in Oostenrijk, met een Junior Club voor 3 tot 10-jarigen, een Junior Community (online club) voor kinderen vanaf 10 jaar, een McCommunity voor fans vanaf 14 jaar en een McFamily Club voor gezinnen.

related partner content for mobile comes here

De verschillende clubs ontvangen specifiek op hun interesses afgestemde informatie, waardebonnen en aanbiedingen. De aanpak is succesvol, maar er is ook kritiek. Zo zou deze marketingstrategie misbruik maken van de naïeve, niet-kritische aard van kinderen. Ook zou McDonald’s zwaarlijvigheid onder kinderen bevorderen. Het bedrijf speelt hierop in met onder meer alternatieve menu’s (fruit, salade) en marketingactiviteiten om sporten en meer bewegen te stimuleren.

Bron: Direkt Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in