Overslaan en naar de inhoud gaan

The Coffee Connoisseur: meer dan cappuccino met een muffin

Van uw correspondent uit Singapore:
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Starbucks, Mr. Bean, The Coffee Club. Moderne koffiebars zijn er genoeg, maar zoals , kortweg TCC (niet te verwarren met het reclamebureau uit Breda), kende ik ze nog niet.

related partner content for mobile comes here

De meesten van jullie waarschijnlijk ook niet, want zover ik weet en zoals de website ook verkondigt, is TCC eind 2003 begonnen in Singapore, heeft het daar inmiddels 19 vestigingen en is het nog niet over de grens geweest. Waarom zal het niet lang meer duren voordat TCC in andere landen opduikt?

1. Omdat ze die ambitie hebben;
2. Omdat het zo een fantastisch en succesvol concept is.

Vorige week schreef ik al dat Singapore rijk is aan echte marketingconcepten. Vooral in de horeca sector. Wat dat betreft is het hier smullen geblazen (zowel voor de lekkerbek als voor de marketeer). TCC vind ik tot nu toe het best doorontwikkelde concept dat ik gezien heb. En dat komt goed uit, want in hun missie staat: 'To be the leading branded hospitality chain in Singapore and the region'.

Waar onderscheidt TCC zich mee? Allereerst ziet elke vestiging er anders uit, maar voldoen ze allemaal aan het hippe, comfortabele en kunstzinnige (getuige het opzettelijke knip-en-plak logo) karakter dat TCC wil uitstralen. TCC profileert zich dan ook als art boutique caffé. Je moet er maar op komen.

Daarnaast biedt TCC een uitgebreid assortiment van drinks en food. TCC gaat dus verder dan koffie en heeft een menulijst met ontbijt, sandwiches en gerechten die je ook 's avonds een gevuld gevoel geven. Eigenlijk een logische gedachte, want als je voor een bakkie komt, wil je wel eens meer dan alleen een muffin. Vanuit je luie fauteuil, sofa, zitzak of gewoon een lekkere stoel kun je je alleszins betaalbare bestellingen plaatsen (ontbijt EUR 3,50, koffie van EUR 1,90 tot veel, sandwich EUR 4,-). En alle vestigingen, eh sorry, boutiques, zien er even strak uit.

En natuurlijk is een concept geen concept zonder dat je er lid van kunt worden. De Connoisseur Card biedt allerlei kortingen en uitnodigingen voor art events als je meer dan EUR 44,- hebt besteed in de boutiques, wel de bonnetjes even opsparen. Wij leggen ze vast apart.

Ben benieuwd wanneer TCC naar de VS of Europa overwaait. Er zullen ongetwijfeld vergelijkbare concepten bestaan, maar ik ken ze nog niet. Of is Starbucks in Amerika ook al lekker doorontwikkeld. Mij niet bekend. Iemand? En wat vinden jullie van het concept? (neem vooral even een kijkje op de website om te proeven...)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in