The Coffee Connoisseur: meer dan cappuccino met een muffin


Starbucks, Mr. Bean, The Coffee Club. Moderne koffiebars zijn er genoeg, maar zoals The Coffee Connoisseur, kortweg TCC (niet te verwarren met het reclamebureau uit Breda), kende ik ze nog niet.
De meesten van jullie waarschijnlijk ook niet, want zover ik weet en zoals de website ook verkondigt, is TCC eind 2003 begonnen in Singapore, heeft het daar inmiddels 19 vestigingen en is het nog niet over de grens geweest. Waarom zal het niet lang meer duren voordat TCC in andere landen opduikt?
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
1. Omdat ze die ambitie hebben;
2. Omdat het zo een fantastisch en succesvol concept is.
Vorige week schreef ik al dat Singapore rijk is aan echte marketingconcepten. Vooral in de horeca sector. Wat dat betreft is het hier smullen geblazen (zowel voor de lekkerbek als voor de marketeer). TCC vind ik tot nu toe het best doorontwikkelde concept dat ik gezien heb. En dat komt goed uit, want in hun missie staat: 'To be the leading branded hospitality chain in Singapore and the region'.
Waar onderscheidt TCC zich mee? Allereerst ziet elke vestiging er anders uit, maar voldoen ze allemaal aan het hippe, comfortabele en kunstzinnige (getuige het opzettelijke knip-en-plak logo) karakter dat TCC wil uitstralen. TCC profileert zich dan ook als art boutique caffé. Je moet er maar op komen.
Daarnaast biedt TCC een uitgebreid assortiment van drinks en food. TCC gaat dus verder dan koffie en heeft een menulijst met ontbijt, sandwiches en gerechten die je ook 's avonds een gevuld gevoel geven. Eigenlijk een logische gedachte, want als je voor een bakkie komt, wil je wel eens meer dan alleen een muffin. Vanuit je luie fauteuil, sofa, zitzak of gewoon een lekkere stoel kun je je alleszins betaalbare bestellingen plaatsen (ontbijt EUR 3,50, koffie van EUR 1,90 tot veel, sandwich EUR 4,-). En alle vestigingen, eh sorry, boutiques, zien er even strak uit.
En natuurlijk is een concept geen concept zonder dat je er lid van kunt worden. De Connoisseur Card biedt allerlei kortingen en uitnodigingen voor art events als je meer dan EUR 44,- hebt besteed in de boutiques, wel de bonnetjes even opsparen. Wij leggen ze vast apart.
Ben benieuwd wanneer TCC naar de VS of Europa overwaait. Er zullen ongetwijfeld vergelijkbare concepten bestaan, maar ik ken ze nog niet. Of is Starbucks in Amerika ook al lekker doorontwikkeld. Mij niet bekend. Iemand? En wat vinden jullie van het concept? (neem vooral even een kijkje op de website om te proeven...)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid