Digitaal reclamebord verkeersgevaar?
Terecht ingrijpen door de stad Minneapolis? een digitaal reclamebord met bewegende beelden levert er te veel gevaar op. Wordt het niet eens tijd in Nederland om de narrowcasting langs autowegen aan te pakken?
De maatregel van het stadsbestuur was heel simpel: de energievoorziening naar twee billboards werd afgesloten. Over en uit.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExploitant Clear Channel boos en naar de rechter, want die heeft er al 400 gesplaatst in de VS, wil er nog zeker tien keer zoveel plaatsen en vreest een precedent.
Beelden wisselen elke acht seconden. Onderzoek zou hebben aangetoond dat tenminste zes seconden tussen de beelden moet zitten willen chauffeurs niet te veel worden afgeleid.
Leuke discussie die natuurlijk hier in Nederland ook gevoerd moet worden. Toch?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid