Google: Klikfraude slechts 0.02 procent
De onderzoeksresultaten komen naar buiten op het moment dat Google een aantal nieuwe tools voor adverteerders op de markt brengt, die hen in staat stelt zelf klikfraude tegen te gaan. Bijvoorbeeld om kliks te blokkeren die van een verdacht IP-adres afkomstig zijn. Daarnaast kunnen adverteerders via een gestandaardiseerd formulier frauduleuze kliks aanmelden bij Google.
Kritiek op de percentages uit het onderzoek is er ook: ZDNet wantrouwt het percentage van 0,02 procent omdat voor een accuraat cijfer alle kliks moeten worden onderzocht. En dat is hier niet gebeurd, aldus ZDNet. En het feit dat niet iedere marketeer klikfraude rapporteert, omdat niet iedereen dezelfde normen hanteert over wat wel en niet frauduleus is, maakt dat dit percentage niet hard te maken is.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBron: MarketingPilgrim
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid