Overslaan en naar de inhoud gaan

McProblems

Het gaat niet goed bij McDonald’s in de VS. Keer op keer stellen de kwartaalcijfers teleur. Het ligt nergens anders aan dan aan het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Terwijl consumenten over de hele wereld nagenoeg identieke Big Macs naar binnen werkten, konden aandeelhouders sinds het midden van de jaren tachtig rekenen op 12 tot 15% groei per jaar De afgelopen jaren werd het een stuk spannender voor McDonalds. Helaas voor het bedrijf, beginnen kenners de aandelen definitief uit hun portfolio te halen. McDonald’s is geen groeier meer.

related partner content for mobile comes here

Hoe dat komt? De expansie ging zo hard en zo ver, dat de rek eruit is. Een paar tegenslagen - gekke koeienziekte, mond- en klauwzeer, zwakke munten en lokale problemen in de bedrijfsvoering - deden de rest. Een tweede factor is de lage klanttevredenheid. Wie goed kijkt naar de geschiedenis ziet dat McDonald’s al vanaf de start van de American Customer Satisfaction Index van de universiteit van Michigan in 1992 in de scores achter zijn concurrenten aanhobbelt. De ambitieuze operatie ‘Made for You’ onder leiding van Greenberg bracht geen verlossing. Meer versheid suggereren deed iedereen immers al, alleen McDonald’s deed het te langzaam. Consumenten moesten te lang wachten op hun vers bereide hamburger. Intussen heeft de operatie de franchisenemers niet gelukkiger gemaakt. Zij moesten de helft van de kosten ophoesten.

< SIZE=1>Bron: fortune<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in